Fredagen den 22:e november 2024
OnLine Support

Här finner Du nästan allt Du behöver för att komma igång med att ladda upp hemsidan, lägga in script men också hur Du löser problem och varför de uppstår. Välj den kategori till vänster som bäst stämmer överens med Din fundering. Under varje kategori finner Du frågor vilka Du klickar på för att komma till svaret/guiden.
Kategorier
 
Allmänt
FTP
KontrollPanelen
E-post
Telnet/Shell (via SHH, Secue Shell)
FrontPage
Server Side Includes (SSI)
CGI
Active Server Pages (ASP)
MS Access-databaser / DSN-kopplingar
PHP
MySQL Databaser
WAP
Subdomäner
SSL
Statistik & Loggar
RealAudio & RealVideo
Domännamn
Övrigt
- Här hittar Du vår manual
- Vilka skyldigheter resp. rättigheter har jag som kund hos er?
- Vilka olika avgifter tillkommer vid egen domän och domänkonto?
- Vilka servrar använder ni?
Jag får meddelandet "Could not send mail... Please POP before relaying" när jag försöker skicka e-post?



Detta är inget "fel" på servrarna utan en säkerhetsrutin som vi tillsammans med många andra webhotell har infört. För att skicka e-post genom våra servrar (SMTP-servrar) måste Du först kolla Dina e-post hos oss. Ditt IP lagras då på servern i 60 minuter och Du kan under denna tid skicka e-post utan problem. Ta alltså för vana att allting kolla Ditt/Dina e-postkonton som Du har hos oss, innan Du skickar e-post. Du kan också lägga in Din internetleverantörs SMTP-server för utgående e-post, då de gör kontrollen direkt via uppkopplingen.

Skulle vi tillåta "free relaying" skulle hackers mycket snabbt hitta detta och använda servrarna för att skicka massutskicka med SPAM-mail, vilket bl.a. gör servern långsammare och att den t.o.m. kan krascha.